Kalmary panierowane


IMG_20141203_220915

2014-12-03 08.48.25

I znowu owoce morza:) Pyszne, zdrowe i pożywne… Owoce morza są źródłem łatwo przyswajalnego i pełnowartościowego białka, witamin z grupy B, jodu, selenu i fluoru. Skorupiaki i mięczaki są źródłem wapnia, a ostrygi cynku. Kalmary, nasz dzisiejszy główny bohater, mają lekko gumową konsystencję. Obniżają poziom cholesterolu i usuwają toksyny z organizmu. Doskonale smakują przyrządzone z cytryną i czosnkiem podane z lampką wina.

Składniki: (proporcja na 500g mrożonych kalmarów)

kalmary świeże lub mrożone (łatwiej dostępne) – ja wykorzystałam mrożone ringi z kalmarów (500g)- na fotce połowa otrzymanej porcji

2 szklanki mąki kukurydzianej

łyżka papryki mielonej czerwonej słodkiej

pół łyżeczki papryki czerwonej ostrej

3 jajka

2 łyżki sosu sojowego

sól, pieprz

zielona pietruszka

olej do smażenia

cytryna do skropienia gotowego dania

sos czosnkowy:

jogurt naturalny (ewentualnie 1 łyżka majonezu)

2-3 ząbki czosnku

sól

Mrożone ringi (pierścienie, krążki) kalmarów rozmrażamy. Jeśli dysponujemy świeżymi całymi owocami morza, wówczas należy je oczyścić i umyć. Kalmara łapiemy „za głowę” i wyciągamy wnętrzności. Usuwamy „kręgosłup”- przezroczystą strunę, a także staramy się usunąć z kalmara cieniutką przezroczystą błonkę. Macki odcinamy powyżej oczu. Kalmary myjemy i kroimy na pierścienie.

Gdy dysponujemy już krążkami kalmarów, przygotowujemy produkty do panierowania. Do jednej miseczki wbijamy 3 jajka, roztrzepujemy je widelcem, solimy, doprawiamy pieprzem, dodajemy sos sojowy. Do osobnej miseczki wsypujemy i mieszamy 2 szklanki mąki kukurydzianej i przyprawy (obie papryki).

Ringi kalmarów wkładamy do miseczki z jajkami i dokładnie, bardzo delikatnie mieszamy całość. Potem każdy krążek z osobna obtaczamy w mące i odkładamy na talerz- oddzielnie każdy krążek (żeby nam się nie posklejały).

Rozgrzewamy olej (na tę ilość kalmarów wystarczy 1 butelka oleju). Sukces naszego dania to bardzo dobrze rozgrzany olej i bardzo krótkie smażenie kalmarów w głębokim tłuszczu (max 3 min, a najlepiej 1-2 minuty).

W celu uzyskania ładnego aromatu oleju przed smażeniem kalmarów wrzucamy natkę zielonej pietruszki, przesmażamy ją tam przez chwilę i usuwamy.

Do bardzo dobrze rozgrzanego oleju wrzucamy opanierowane ringi, nie za dużo na raz, gdyż większa ilość obniży temperaturę oleju. Wkładamy jednocześnie tak 6-8 ringów do garnka. Smażymy 1-2 minuty; bardzo szybko nasze krążki robią się pięknie złociste.

Pierścienie kalmarów wykładamy na ręcznik papierowy, który zbierze nam nadmiar tłuszczu. Kalmary podajemy skropione cytryną z sosem czosnkowym (jogurt naturalny- można dodać łyżkę majonezu, mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, doprawiamy solą).

Voila! Smacznego!:)


One thought on “Kalmary panierowane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>